آخرین اخبار نشریه
    مطالعات رفتاری در مدیریت ( علمی پژوهشی )
  • شماره های پیشین

  • معرفي نشريه
    علمی

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

    فصلنامه «مطالعات رفتاری در مدیریت» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به استناد تصویب نوزدهمین جلسه‌ی کمسیون بررسی و تایید مجله‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورخ 08/09/1399 مجوز انتشار دریافت نموده است.

     

    عنوان خلاصه استاندارد: مطالعات رفتاری در مدیریت

    ناشر: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

    ترتیب انتشار: فصلنامه  

    زبان انتشار: فارسی با چکیده انگلیسی

    میانگین زمان اولین تصمیم گیری: 1 هفته

    نوع داوری:  دو سو کور

    میانگین زمان داوری: 5 هفته

    نرخ پذیرش: 20 درصد

     

    نویسندگان محترم می‌بایست مقالات خود را بصورت الکترونیکی در صفحه "ارسال مقاله" ثبت نموده و روند داوری را پی گیری نمایند.

    مقاله باید تحقیقی و حاصل کار پژوهشی در یکی از فرمت­‌های مقاله پژوهشی، گزارش موردی، مقاله مروری، یاداشت فنی، مقاله کوتاه و نامه به سردبیر نویسنده (نویسنده­‌گان) باشد. 

    مقالات واصله پس از داوری کامل و اصلاحات لازم در صورت تائید به چاپ می‌رسد.

    سیاست نشریه، انتخاب برترین مقالات و سرعت بخشیدن به فرآیند داوری است تا در اسرع زمان نتایج داوری به نویسندگان اعلام گردد.

    برای آغاز فرآیند بررسی مقاله، ارسال فایل‌های زیر الزامی است:

    1) فایل اصلی مقاله 

    2) فایل مشخصات نویسندگان (مشخصات نویسندگان Cover Letter)

    3) فرم تکمیل شده تعهدنامه

    4) فرم تکمیل شده فرم تعارض منافع

    5) ویرایش متن با نرم افزار ویراستیار (Virastyar)

    6) ارسال نتیجه مشابهت یابی از قسمت ارسال فایل­ های تکمیلی/اضافی (نرم افزار مشابهت یاب سمیم نور)

    لطفاً برای آشنایی با نحوه تنظیم و ارسال فایل‌های فوق، پیش از ارسال مقاله، بخش راهنمای نویسندگان به‌دقت مطالعه شود.

    دسترسی به مقالات این نشریه آزاد بوده و استفاده از مقالات برای کلیه نویسندگان و کاربران با ذکر منبع بلامانع است.

    دسترسی به مقالات این سایت آزاد است.دسترسی به مقالات این سایت آزاد است.

    این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در نشر (COPE) می‌­باشد و از آیین­ نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می­ نماید.

     

    این نشریه تحت مجوز (CC- By 4.0)  منتشر می‌شود و افراد فقط در صورت استناد به مقاله اصلی منتشر شده در این نشریه می‌­توانند مطالب آن را مورد استفاده قرار دهند.

     

    ********************************************************************

     

    پژوهشگر گرامی

    براساس دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره 10/62815 مورخ 1398/10/4 مقرر گردید مبلغ 5/000/000 ریال بعد از تایید نهایی مقاله جهت داوری و چاپ مقاله از مولفان محترم دریافت گردد. 

    لطفا هزینه به شماره حساب 0103589308004 بانک ملی بنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال واریز و فیش را  به صورت فایل اسکن شده در فایل پیوست بر روی پرونده مقاله آپلود نمایید.


    آخرین مقالات منتشر شده

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - مدل ساختاری از نقش میانجی ارزش ادراک شده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان(مورد مطالعه: بانک ملت)
      حمیدرضا نعمتی سید هادی سید فضلی
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      چشم‌انداز خدمات مالی در جهان به‌سرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانک‌ها به این نکته پی برده‌اند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا می‌تواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانک‌ها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراک‌شده در رابطه میان اعتماد الک چکیده کامل
      چشم‌انداز خدمات مالی در جهان به‌سرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانک‌ها به این نکته پی برده‌اند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا می‌تواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانک‌ها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراک‌شده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان بانک ملت می‌باشد. روش تحقیق به لحاظ ماهیت و هدف از نوع پیمایشی-کاربردی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان استفاده‌کننده از خدمات الکترونیک بانک ملت در استان تهران هستند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب گردید. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های معتبر استفاده گردید. روایی پرسشنامه‌ها توسط خبرگان امر و پایایی آن‌ها نیز از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ تائید گردید. جهت تائید نوع روش آماری از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده گردید. به‌منظور تحلیل داده‌ها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار آماری Lisrel و نیز نرم‌افزار آماریSpss استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که میان اعتماد الکترونیکی مشتریان و همچنین کیفیت خدمات الکترونیکی، باارزش ادراک‌شده و قصد خرید مجدد آن‌ها و نیز میان ارزش ادراک‌شده مشتریان با قصد خرید مجدد آن‌ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - بررسی تأثیر ازدحام در زمان کووید بر رابطه و رضایت از خرید (فروشگاه‌های زنجیره‌ای منطقه 5 تهران)
      زینب حسینی آزاده اشرفی شادان وهابزاده منشی
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      با شروع همه‌گیری کووید-19، جهان شاهد شدیدترین محدودیت‌ها بر آزادی و زندگی اجتماعی افراد بوده است. هدف این تحقیق تشخیص تغییرات احتمالی در رابطه بین ازدحام ادراک شده و نتیجه حیاتی آن، رضایت از خرید، علی‌رغم تغییرات عمیقی است که در حال حاضر در رفتار خرده‌فروشان و مصرف‌کنند چکیده کامل
      با شروع همه‌گیری کووید-19، جهان شاهد شدیدترین محدودیت‌ها بر آزادی و زندگی اجتماعی افراد بوده است. هدف این تحقیق تشخیص تغییرات احتمالی در رابطه بین ازدحام ادراک شده و نتیجه حیاتی آن، رضایت از خرید، علی‌رغم تغییرات عمیقی است که در حال حاضر در رفتار خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان رخ می‌دهد. از این رو تحقیق حاضر به بررسی تأثیر ازدحام در زمان کووید بر سطح رضایت از خرید از طریق متغیر میانجی ارتباط مشتری-کارمند پرداخته است. نوع تحقیق توصیفی پیمایشی و جامعه آماری آن کلیه مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای منطقه 5 تهران می‌باشد؛ بدین منظور حجم نمونه تعداد 142 نفر بر اساس نرم افزار تعیین حجم نمونه 3 Power G در نظر گرفته شده است و پرسشنامه‌ها بین اعضای نمونه آماری توزیع و جمع‌آوری گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای تمامی متغیرهای پژوهش از مقدار 0.7 بالاتر بود. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش مدل-یابی معادلات ساختاری به کمک نرم‌افزار SmartPLS استفاده گردیده است. نتایج تأثیر ازدحام در زمان کووید بر ارتباط مشتری-کارمند و همچنین تأثیر ارتباط مشتری-کارمند بر سطح رضایت از خرید را تأیید نمود؛ همچنین تأثیر غیرمستقیم ازدحام در زمان کووید بر سطح رضایت از خرید از طریق متغیر میانجی ارتباط مشتری-کارمند نیز تأیید گردید. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - سنجش اثرگذاری رفتار حمایتی مدیران بر بهبود رفتار کارآفرینانه کارکنان با میانجیگری مشارکت کاری کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
      مهرزاد سرفرازی وحید قلی پور کیهانه رضائی
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      پژوهش حاضر با هدف بررسی سنجش اثرگذاری رفتار حمایتی مدیران بر بهبود رفتار کارآفرینانه کارکنان با میانجیگری مشارکت کاری کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شیراز انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات توصیفی- هم چکیده کامل
      پژوهش حاضر با هدف بررسی سنجش اثرگذاری رفتار حمایتی مدیران بر بهبود رفتار کارآفرینانه کارکنان با میانجیگری مشارکت کاری کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شیراز انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شیراز می باشد که تعداد آنها 27013 نفر می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 379 نفر به عنوان نمونه انتخاب و برای توزیع پرسشنامه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه می باشد که از پرسشنامه رفتار حمایتی مدیران (رونی و گوتلیب)، رفتار کارآفرینانه کارکنان (زامپتاکیس و همکاران) و مشارکت کاری (رزماری و همکاران) استفاده شد روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات پنج تن از خبرگان این حوزه مورد تایید قرار گرفت و در نهایت استاد راهنما نیز پرسشنامه ها را تایید کردند. و جهت تعیین پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. پس از جمع آوری پرسشنامه ها و مشخص شدن نرمال بودن متغیر با توجه به آزمون کولموگروف-اسمیرنوف با استفاده از نرم افزار SPSS و Lisrel از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون جهت تجزیه و تحلیل داده ها و برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده گردید. نتیجه فرضیه اصلی تحقیق نشان داد رفتار حمایتی مدیران بر بهبود رفتار کارآفرینانه کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی مشارکت کاری کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شیراز تاثیر معناداری دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر رفتار سبز با تأکید برنقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز
      سلیمان احمد زاده اکبر جانعلی زاده کاری سمیرا قاسم زاده
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      چکیدهاین تحقیق با هدف بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر رفتار سبز با تأکید بر نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز انجام شده است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شهر چکیده کامل
      چکیدهاین تحقیق با هدف بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر رفتار سبز با تأکید بر نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز انجام شده است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شهرداری ارومیه به تعداد4700 نفر که 300 نفر به عنوان نمونه آماری و که به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه و برای تحلیل داده‌ها به منظور آزمون فرضیه‌ها از مدل سازی معادلات ساختاری باکمک نرم افزارsmart PLS3 استفاده شده است. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد 1) مدیریت منابع انسانی سبزاز طریق جو روانی سبزمسئولیت اجتماعی بر رفتار سبز تأثیر معنادار دارد. 2) مدیریت منابع انسانی سبز بر جو روانی سبز و مسئولیت اجتماعی تأثیر معنادار دارد. 3) مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز بر رفتار سبز تأثیر معنادار دارد. (P-Value ≥ 0.05). بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدیریت منابع انسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق جو روانی سبز و مسئولیت اجتماعی سبز بر بر رفتار سبز کارکنان تأثیر مثبت دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - بررسی تاثیر رفتارهای رهبری بر اثربخشی عملکرد منابع انسانی در شرکت کیلا
      پریا قنبری
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      این تحقیق در راستای بررسی تاثیر رفتارهای رهبری بر اثربخشی عملکرد منابع انسانی در شرکت کیلا انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی ، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها ، توصیفی و تحلیلی است. جامعه آماری در این پژوهش کا چکیده کامل
      این تحقیق در راستای بررسی تاثیر رفتارهای رهبری بر اثربخشی عملکرد منابع انسانی در شرکت کیلا انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی ، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها ، توصیفی و تحلیلی است. جامعه آماری در این پژوهش کارکنان شرکت کیلا می باشند. جمعیت این شرکت براساس سرشماری سال ۱۳۹7 تعداد 1500 نفر می‌باشد . از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه‌گیری (بر اساس شیوة نمونه‌گیری مندرج در جدول مورگان) تعداد 306 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند. در مرحله بعد بر اساس مدل مفهومی پژوهش، سوالات و فرضیه های پژوهش، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته،گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی، توصیف داده ها در دو بخش متغیر های زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی ، جهت بررسی فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون (پارامتری) استفاده شده است. با توجه به مثبت بودن علامت ضریب رگرسیونی می توان گفت رفتارهای رهبری بر اثربخشی عملکرد منابع انسانی در شرکت کیلا تاثیر مثبت دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - رتبه بندی عملکرد مالی شرکت‌های توکا فولاد بر اساس رفتار DNA سازمانی با استفاده از تکنیک ELECTRE
      علی رضا شیروانی سارا اعتمادی زهرا علی پور درویشی
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای هدایت سرمایه‌گذاران در زمینه حمل‌ونقل ریلی صورت گرفته است. مقایسه عملکرد شرکت‌های توکا فولاد با استفاده از شاخص‌های حسابداری مالی نشان‌می‌دهد که شرکت‌ها در همه شاخص‌ها دارای رتبه بالاتر نیستند. شاخص‌های مالی نمای کلی از بهره‌وری سرما چکیده کامل
      در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای هدایت سرمایه‌گذاران در زمینه حمل‌ونقل ریلی صورت گرفته است. مقایسه عملکرد شرکت‌های توکا فولاد با استفاده از شاخص‌های حسابداری مالی نشان‌می‌دهد که شرکت‌ها در همه شاخص‌ها دارای رتبه بالاتر نیستند. شاخص‌های مالی نمای کلی از بهره‌وری سرمایه استفاده‌شده توسط این شرکت‌ها را نشان‌می‌دهد.هدف از انجام این تحقیق تعیین بهترین شرکت در مجموعه شرکت‌های توکا فولاد است. برای این منظور در یک بازه مورد بررسی در سال 1400 محاسبات شاخص‌ها با استفاده از اسناد مالی شرکت‌ها انجام شد.289 پرسش‌نامه برای تعیین DNA غالب شرکت‌ها توزیع گردید. دو شاخص گردش دارایی ثابت و برگشت نرخ بازده سرمایه‌گذاری به دارایی‌ها بیشترین تأثیر در رتبه‌بندی شرکت‌ها را دارند. روش ELECTERI مشخص نمود که شرکت‌هایی که مالک لوکوموتیو بوده و در زمینه تعمیراتی فعالیت دارند، دارای رتبه بالاتر نسبت به شرکت‌های مالک واگن می‌باشند. با استفاده از رفتار DNA سازمانی و تعیین DNA غالب (DNA معناگرا) عملکرد داخلی شرکت‌های برتر مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه نهایی نشان داد که بهره‌وری سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مورد بحث در سیستم حمل و نقل ریلی بر اساس مالکیت لوکوموتیو، تعمیرات و مالکیت واگن می‌باشد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - الگویابی عوامل سازمانی بهره وری منابع انسانی با تاکید بر سرمایه اجتماعی با رویکرد سازمان های یادگیرنده در آموزش عالی کشور
      محمدرضا غلام پور یحیی داداش کریمی سلیمان ایران زاده
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      هدف از پژوهش حاضر الگویابی عوامل سازمانی بهره وری منابع انسانی با تاکید بر سرمایه اجتماعی با رویکرد سازمان های یادگیرنده در آموزش عالی کشور می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع پژوهش های بنیادی-کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری چکیده کامل
      هدف از پژوهش حاضر الگویابی عوامل سازمانی بهره وری منابع انسانی با تاکید بر سرمایه اجتماعی با رویکرد سازمان های یادگیرنده در آموزش عالی کشور می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع پژوهش های بنیادی-کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه خبرگان آموزش عالی کشور شامل اساتید رشته مدیریت بودند که به صورت هدفمند انتخاب شدند و با استفاده از روش تعداد سوالات در معادلات ساختاری 280 نفر برای بخش کمی و 17 نفر از خبرگان دانشگاهی برای بخش کیفی انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از روش تحلیل مضمون بوسیله مصاحبه استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش مصاحبه و کدگذاری دستی استفاده شد و در بخش کمی از نرم افزار Smart PLS3.3 شامل آزمون های تحلیل عامل تاییدی استفاده شده است نتایج پژوهش نشان می دهد در بخش کیفی تعداد 26 عامل در بعد سازمانی مورد شناسایی قرار گرفت. و بعد از تحلیل عامل تاییدی و تایید روایی و پایایی سوالات تحقیق در بخش کمی الگو و سوالات تحقیق مورد تایید واقع شدند. پرونده مقاله
    پربازدیدترین مقالات

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - بررسی تأثیر رفتار فرهنگ بازاریابی کشور میزبان بر سهام سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی
      مصطفی حیدری هراتمه
      شماره 21 , دوره 11 , بهار 1399
      بر اساس مطالعات موجود، نگرش کلی مشتریان در هنگام تصمیم‌گیری خرید بر روی FDI در آن کشور تأثیر می‌گذارد. به طور خاص، به نظر می‌رسد در کشورهایی که مشتریان تاکید بیشتری بر هزینه محصول نسبت به عملکرد و ویژگی‌های محصول دارند، FDI افزایش می‌یابد. همچنین شواهد جزئی نشان می‌دهد چکیده کامل
      بر اساس مطالعات موجود، نگرش کلی مشتریان در هنگام تصمیم‌گیری خرید بر روی FDI در آن کشور تأثیر می‌گذارد. به طور خاص، به نظر می‌رسد در کشورهایی که مشتریان تاکید بیشتری بر هزینه محصول نسبت به عملکرد و ویژگی‌های محصول دارند، FDI افزایش می‌یابد. همچنین شواهد جزئی نشان می‌دهد که FDI در کشورهایی که شرکت‌ها به نیازهای مشتری حساس هستند افزایش و تأکید بر حفظ مشتری را افزایش می‌دهد. اگر چه شواهد در جهت گیری مشتریان شرکت‌ها نامشخص است، بنابراین تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر رفتار فرهنگ بازاریابی کشور میزبان بر سهام سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در یک دوره زمانی ده ساله 1385 – 1395 در نمونه ایی مشتمل بر 52 کشور در حال توسعه تبیین گردید و با استفاده از الگوی اقتصادسنجی در چهار مدل با تکنیک Baltagi - Wu GLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که الف) سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشورهایی با اندازه بازار بزرگ و حاکمیت خوب دولتی باقی می‌ماند و از نظر منابع دانش غنی خواهند بود. بر خلاف فرضیه FDI که در تعرفه‌ها مطرح می‌شود، ناکارآمد بودن موانع تجاری به طور مثبت با سهام FDI رابطه دارد، که این بدان معنی است که کشور برای رقابت خارجی آزاد،FDI بیشتر دریافت و نگهداری می‌کند؛ ب) بین گرایش مشتری و سهام سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، رابطه مثبت و معنادار ناچیز وجود دارد؛ ج) افزایش پیچیدگی خریدار نسبت به مقادیر FDI در یک کشور منفی است. به این ترتیب، تأکید خریداران بر عملکرد محصول، پایین تر از آن است که سهام FDI در یک کشور باشد؛ د) شیوه‌های بازاریابی شرکت‌ها و رفتار خریداران در یک کشور به احتمال زیاد توجه شرکت‌های چند ملیتی به سرمایه‌گذاری در آن کشور را جلب می‌کند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - بررسی تأثیر ایجاد کنجکاوی ناشی از تبلیغات بر رفتار مصرف کننده ورزشی
      مصطفی حیدری هراتمه
      شماره 23 , دوره 11 , پاییز 1399
      صنعت ورزش تاثیر قابل توجهی بر جامعه هر کشوری دارد به گونه ایی که اندازه ان بیش از صنعت اتومبیل و فیلم سازی در بسیاری از کشورهای پیشرفته می رسد، علاوه بر این، فعالیت‌های ورزشی گوناگون، مانند مشارکت ورزشی، حضور در ورزش و نگاه کردن یا گوش دادن به ورزش از طریق رسانه‌های جمع چکیده کامل
      صنعت ورزش تاثیر قابل توجهی بر جامعه هر کشوری دارد به گونه ایی که اندازه ان بیش از صنعت اتومبیل و فیلم سازی در بسیاری از کشورهای پیشرفته می رسد، علاوه بر این، فعالیت‌های ورزشی گوناگون، مانند مشارکت ورزشی، حضور در ورزش و نگاه کردن یا گوش دادن به ورزش از طریق رسانه‌های جمعی، محبوب ترین فعالیت‌های تقریبی در زندگی روزانه افراد دیده شده اند. بنابراین به واسطه اهمیت موضوع هدف این تحقیق بررسی تاثیر ایجاد کنجکاوی ناشی از تبلیغات بر رفتار مصرف کننده ورزشی بر اساس مدل (2002) Menon and Soman ادر نظر گرفته شد . با استفاده از تبلیغات شبیه سازی و انجام دو مطالعه جداگانه ، 150 نفر از مصرف کنندگان ورزشی به عنوان نمونه تحقیق از جامعه مصرف کنندگان ورزشی در استان اصفهان منظور گردید جهت تجزیه و تحلیل داده ها از یک ANOVA یک طرفه ، رگرسیون‌های چندگانه و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید . نتایح نشان داد : الف ) شکاف دانش به صورت مثبتی بر کنجکاوی ایجاد شده تاثیر دارد علاوه بر این، کنجکاوی ایجاد شده بر قصد رفتاری تاثیر مثبتی دارد ب ) با توجه به نقش میانجی کنجکاوی ایجاد شده، شکاف دانش به صورت قابل توجهی بر کنجکاوی ایجاد شده تاثیر داشته که به نوبه خود بر قصد رفتاری تاثیر معنی داری خواهد داشت. ج ) برانگیختن کنجکاوی به طور کامل تاثیر شکاف دانش بر قصد رفتاری را نشان می‌دهد. . بنابراین هر سه فرضیه تایید و حمایت گردید .بر اساس یافته‌های نحقیق نیاز به استراتژی های بازاریابی جدید لازم است چرا که بازاریابان ورزشی ممکن است نیازمند ارائه اطلاعات یا تبلیغاتی باشند که یک شکاف دانش متوسط را برای افرادی که در حال حاضر مصرف کننده ورزش نیستند ارائه دهند. اگر یک سطح متوسط از شکاف دانش ارائه شود، افراد بیشتر احتمال دارد که به دنبال اطلاعاتی برای پر کردن شکاف بین آنچه میدانند و آنچه می‌خواهند بدانند باشد. این پژوهش برای دانش افزایی می‌تواند در افزایش حضور در رخدادهای ورزشی و مخاطبین ورزشی بزرگتر نتیجه دهد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - بررسی روابط درک سیاست سازمانی، پنهان سازی دانش و خلاقیت کارکنان (نقش تعدیلگری تعهد حرفه‌ای)
      مصطفی حیدری هراتمه
      شماره 11 , دوره 6 , تابستان 1394
      هدف تحقیق بررسی روابط بین روابط درک سیاست سازمانی، پنهان سازی دانش و خلاقیت کارمند با نقش تعدیل کننده‌ی تعهد حرفه‌ای می‌باشد. در این راستا 260 عضو هیئت علمی از دانشگاه‌های تهران به عنوان نمونه تحقیق تعیین گردید. داده ها با استفاده از پرسشنامه‌های پنج گزیته ایی درک سیاست چکیده کامل
      هدف تحقیق بررسی روابط بین روابط درک سیاست سازمانی، پنهان سازی دانش و خلاقیت کارمند با نقش تعدیل کننده‌ی تعهد حرفه‌ای می‌باشد. در این راستا 260 عضو هیئت علمی از دانشگاه‌های تهران به عنوان نمونه تحقیق تعیین گردید. داده ها با استفاده از پرسشنامه‌های پنج گزیته ایی درک سیاست سازمانی با 12 گویه‌ی مقیاس ادراک سیاست سازمانی توسعه یافته توسط کاجمار و فریس (1991)، پنهان سازی دانش با سه گویه‌ی اقتباس شده از مطالعه‌ی سرنکو و بونتیس(2016)، خلاقیت کارمند با 13 گویه‌ی توسعه یافته توسط ژوو و جورج (2001) و تعهد حرفه‌ای به وسیله‌ی 5 گویه‌ی اقتباس شده از مطالعه‌ی چانگ و چوی (2007)، جمع آوری و فرضیه ها با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج نشان داد‌: الف) درک سیاست سازمانی، پنهان سازی دانش را به صورت مثبت و به نوبه‌ی خود، خلاقیت کارمند را به صورت منفی تحت تاثیر قرار می‌دهد ب) پنهان سازی دانش موجب انتقال تاثیر منفی درک سیاست سازمانی بر خلاقیت کارکنان می‌شود، به این معنا که مدیران باید در سازمان‌های خود، اشتراک گذاری دانش را تشویق کنند ج) تعهد حرفه‌ای، رابطه‌ی مثبت بین درک سیاست سازمانی و پنهان سازی دانش را تعدیل می‌کند. افراد با سطح بالایی از تعهد حرفه‌ای، بیشتر متمایلند تا برای دستیابی به اهداف شغلی خود حتی در یک محیط کاری سیاسی، کمتر درگیر رفتارهای پنهان سازی دانش شوند. نهایتا اینکه درک سیاست سازمانی می‌تواند افراد را در پنهان سازی دانش دعوت به مشارکت و نوعی از رفتار دانش متقابل را ایجاد و در کنار تعهد حرفه ایی موجب به وجود آمدن خلاقیتِ پنهان کننده‌ی دانش شود. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - بررسی تأثیر رفتار شناسی مالی بر ظهور بازارهای سرمایه‌ای (بیمه و سهام)
      مصطفی حیدری هراتمه
      شماره 19 , دوره 10 , بهار 1398
      اگر چه نظریه بازار کارامد که تفسیر رفتار بازار را به شکل مطلوب، ممکن می‌سازد اما برتری خود را از دست داده و فرضیه عقلانیت قادر به توضیح فرار بودن مفرط حجم بازده و مبادلات ثبت شده در بازارهای سرمایه‌ای توسعه یافته و در حال ظهور نیست. از نگاه رفتار شناسی بازار می‌توان به چکیده کامل
      اگر چه نظریه بازار کارامد که تفسیر رفتار بازار را به شکل مطلوب، ممکن می‌سازد اما برتری خود را از دست داده و فرضیه عقلانیت قادر به توضیح فرار بودن مفرط حجم بازده و مبادلات ثبت شده در بازارهای سرمایه‌ای توسعه یافته و در حال ظهور نیست. از نگاه رفتار شناسی بازار می‌توان به فهم بهتر چگونگی واکنش نشان دادن عوامل بازار کمک‌ نمود. در این تحقیق فاکتورهایی بررسی می‌شود که می‌توانند تحول حجم مبادلات بازار سرمایه‌ای نوظهور سهام و بیمه را توضیح دهند. بنابراین در یک دوره زمانی چهار ساله (91 الی 94) تأثیر سرمایه‌گذارانی بررسی می‌شود که رفتار تجاری خود را بر مبنای انتظارات عقلانی بنا می‌کنند و همچنین سرمایه‌گذارانی که اشتباهات رفتاری که متغیرهای مستقلی در حجم تجاری هستند را به عنوان متغیرهای وابسته نشان می‌دهند. نتایج نشان می‌دهند: الف) انتظارات عقلانی سرمایه‌گذار در بازار سرمایه‌ای نمی‌تواند تغییرپذیری حجم مبادلات را به دنبال داشته باشد اما تحت تأثیر رفتار غیرعقلانی قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان فرضیه عقلانیت را برای هر دو بازار سهام و بیمه رد کرد؛ ب) در بازار سهام سرمایه‌گذاران بدبین بیشترین تأثیر را روی حجم مبادلات دارند در حالیکه در بازار بیمه این سرمایه‌گذاران خوش‌بین هستند که در مقیاس بیشتری روی فعالیت بازار تأثیر می‌گذارند؛ ج) بازار سهام نسبت به آینده، سیاست، رسانه و غیره بدگمان هستند. به این معنی که سرمایه‌گذاران نفرت قابل توجهی نسبت به خطر کردن دارند. آنها بعد از هر بحران یا زیان صرف نظر اینکه چه میزان قابل توجه می‌تواند باشد واکنش منفی دارند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - عنوان مقاله: بررسی پژوهش‌های معماری سازمانی در ایران: یک مرور نظامند
      سیمین مؤمن زاده عاطفه زارعی سیدعلی اکبر فامیل روحانی
      شماره 31 , دوره 13 , پاییز 1401
      هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل کمی و کیفی پژوهش‌های معماری سازمانی در ایران است که در پایگاه‌های داده داخلی طی دو دهه گذشته منتشر شده‌اند.روش پژوهش: این پژوهش از نوع مروری نظام مند است که 70 پژوهش از طریق جستجو در 4 پایگاه داده داخلی بازیابی شدند که در نهایت 70 پژوهش به چکیده کامل
      هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل کمی و کیفی پژوهش‌های معماری سازمانی در ایران است که در پایگاه‌های داده داخلی طی دو دهه گذشته منتشر شده‌اند.روش پژوهش: این پژوهش از نوع مروری نظام مند است که 70 پژوهش از طریق جستجو در 4 پایگاه داده داخلی بازیابی شدند که در نهایت 70 پژوهش به عنوان مطالعه اولیه انتخاب شد.یافته‌ها: جهت تحلیل کمی، پژوهش‌ها از نظر توزیع فراوانی در پایگاه‌های داده، سال انتشار، نوع سازمان، روش پژوهش و موضوع پژوهش بررسی شدند. به منظور تحلیل کیفی پژوهش‌های هدف در 7 سطح سیاست‌ها، بازیگران و ساختارهای حکومت؛ چارچوب‌ها و روش‌های معماری؛ اصول و استانداردهای معماری؛ پیاده سازی ها؛ نظارت؛ امکانسنجی و پژوهش‌های چندموضوعی گروه بندی شدند. یافته‌ها نشان داد پژوهش‌ها در ایران توجه بیشتری به"چارچوب‌ها و روشهای معماری" و "نظارت بر معماری سازمانی" در مقایسه با سایر سطوح دارند.نتیجه گیری: این پژوهش مبانی علمی قابل توجهی برای سازمانهایی که به دنبال روش و ابزار مناسب برای مدیریت و نظارت در زمینه معماری سازمانی هستند، فراهم می‌کند که در صرفه‌جویی به لحاظ هزینه و زمان تأثیر بسزایی دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر رفتار سبز با تأکید برنقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز
      سلیمان احمد زاده اکبر جانعلی زاده کاری سمیرا قاسم زاده
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      چکیدهاین تحقیق با هدف بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر رفتار سبز با تأکید بر نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز انجام شده است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شهر چکیده کامل
      چکیدهاین تحقیق با هدف بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر رفتار سبز با تأکید بر نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز انجام شده است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شهرداری ارومیه به تعداد4700 نفر که 300 نفر به عنوان نمونه آماری و که به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه و برای تحلیل داده‌ها به منظور آزمون فرضیه‌ها از مدل سازی معادلات ساختاری باکمک نرم افزارsmart PLS3 استفاده شده است. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد 1) مدیریت منابع انسانی سبزاز طریق جو روانی سبزمسئولیت اجتماعی بر رفتار سبز تأثیر معنادار دارد. 2) مدیریت منابع انسانی سبز بر جو روانی سبز و مسئولیت اجتماعی تأثیر معنادار دارد. 3) مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز بر رفتار سبز تأثیر معنادار دارد. (P-Value ≥ 0.05). بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدیریت منابع انسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق جو روانی سبز و مسئولیت اجتماعی سبز بر بر رفتار سبز کارکنان تأثیر مثبت دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - تبیین الگوی رهبری تحول‌آفرین و مدیریت تجدیدشونده با رویکرد آینده‌پژوهی تعبیری به مضامین فرهنگ و عرفان ایرانی
      رهنما فرید داود کیا کجوری محمد جواد تقی پوریان سعید اسلامی
      شماره 28 , دوره 12 , زمستان 1400
      رهبری سازمان از مباحث مهم و دارای تنوع و پیچیدگی در حوزه سازمان و مدیریت به شمار می‌آید.در آینده‌پژوهی تعبیری با استدلال استعاری، هدف پیش‌بینی نیست بلکه بصیرت یافتن است.ازآنجایی‌که هر استعاره پردازی جدید درباره سازمان و رهبری، باعث می‌شود که علاوه بر اتخاذ نگاهی جدید به چکیده کامل
      رهبری سازمان از مباحث مهم و دارای تنوع و پیچیدگی در حوزه سازمان و مدیریت به شمار می‌آید.در آینده‌پژوهی تعبیری با استدلال استعاری، هدف پیش‌بینی نیست بلکه بصیرت یافتن است.ازآنجایی‌که هر استعاره پردازی جدید درباره سازمان و رهبری، باعث می‌شود که علاوه بر اتخاذ نگاهی جدید به پدیده سازمان، کنشی متناسب با آن و افق‌های جدید برای رهبری و اداره آن تجلی و ظهور یابد، این پژوهش بر اساس روش کیفی- کمّی با رویکرد توصیفی- تحلیلی تلاش دارد که از مضامین و مفاهیم غنی و مهم همانند جشن نوروز و فرشکرد که از فرهنگ ایران باستان نشات می‌گیرند، در استعاره پردازی مفاهیم رهبری تحول‌آفرین و مدیریت تجدیدشونده استفاده شود.نتایج تحقیق نشان می‌دهد مطابق با مفهوم اوستایی فرشکرد و نوزایی و تجدید حیات طبیعت در بهار، سازمان‌ها و افراد نیز بایستی به احیاء و تجدیدقوا بپردازند.لذا استعاره پردازی رهبری تحول‌آفرین بهاری و مدیریت تجدیدشونده مبتنی بر مضامین ایرانی نوروز، انارام و ققنوس و فرشکرد می‌تواند مبتنی بر مضامین ایرانی و الگویی بومی مورد استفاده قرار گیرند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - شناسایی عوامل مؤثر بر نگهداشت کارکنان خلاق در صنعت بانکداری ایران (مورد مطالعه: بانک رفاه کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد)
      غلامعلی رضاپور مهدی باقری پروانه گلرد
      شماره 29 , دوره 13 , بهار 1401
      هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر نگهداشت کارکنان خلاق در صنعت بانکداری ایران (مورد مطالعه بانک رفاه کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد) است.در روش تحقیق از رویکرد تحقیقات ترکیبی (کیفی-کمّی) از نوع متوالی-اکتشافی استفاده شده است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان ( چکیده کامل
      هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر نگهداشت کارکنان خلاق در صنعت بانکداری ایران (مورد مطالعه بانک رفاه کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد) است.در روش تحقیق از رویکرد تحقیقات ترکیبی (کیفی-کمّی) از نوع متوالی-اکتشافی استفاده شده است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان (مدیران شعب بانک رفاه و اساتید عضو هیات علمی در رشته مدیریت) می‎باشند. روش نمونه گیری ،در بخش کیفی از نوع هدفمند با استفاده از تکنیک گلوله برفی و با توجه به شاخص اشباع نظری انجام شد و شامل کارشناسان مدیران شعب بانک رفاه و اعضای هیات علمی متخصص می‎باشد در بخش کمی نیز جامعه آماری عبارتند از کلیه مدیران، معاونان و کارکنان شعب بانک رفاه در استان کهگیلویه و بویر احمد می باشند. تعداد کارکنان و مدیران جمعا 120 نفر می باشد در بخش کمی نیز روش نمونه گیری بصـــورت تصادفی طبقه ای متناســـب با حجم جامعه آماری می باشد و 100 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند برای جمع آوری داده های مربوط به الگوی نگهداشت کارکنان خلاق از پرسشنامه محقق ساخته 67 سوالی استفاده گردید. با توجه به مطالعه گسترده و نبود ابزار استاندارد جهت سنجش، محقق بعد از مطالعه نظریات و انجام مصاحبه نیمه ساختار یافته به ساخت پرسشنامه با استفاده از روش تحلیل عاملی پرداخته است. جهت تجزیه و تحلیل داده های کیفی پژوهش از روش تحلیل محتوا استفاده شد جهت تجزیه و تحلیل داده های کمی پژوهش از نرم افزار Spss و pls در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در نهایت با استفاده از آزمون مدل سازی معادلات ساختاری، داده های پژوهش، به منظور برازندگی مدل مفهومی پژوهش مورد سنجش قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد برای نگهداشت کارکنان اخلاق، در صنعت بانکداری، 67 شاخص بااهمیت وجود دارند که می باید مورد توجه قرار گیرند، این 67 شاخص در 13 مؤلفه و این 13 مؤلفه در 4 دسته عامل کلی، عوامل مدیریت و رهبری، انگیزشی، سازمانی و فردی جای گرفته اند. همچنین در بخش رتبه بندی عوامل مشخص شده است که عوامل مدیریت و رهبری در رتبه نخست اهمیت قرار گرفته است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - مساله مکان‌یابی پوششی مراکز امدادی در رفتار مدیریت لجستیک بشردوستانه با عملیات نجات مبتنی بر پهپاد در شرایط عدم قطعیت
      امین فروغی بابک فرهنگ مقدم محمد حسن بهزادی فرزاد موحدی سبحانی
      شماره 34 , دوره 14 , تابستان 1402
      بلایای طبیعی به دلیل ماهیت غیرمنتظره بودن و وسعت وقایع، تنوع و مقدار تدارکات و خدمات مورد نیاز قربانیان، نیازمند بسیج فوری و اقدام ذینفعان متعدد است. تمرکز عملیات‌های امداد بحران بر طراحی حمل و نقل مواد کمکهای اولیه، غذا، تجهیزات و پرسنل نجات از نقاط عرضه به تعداد زیادی چکیده کامل
      بلایای طبیعی به دلیل ماهیت غیرمنتظره بودن و وسعت وقایع، تنوع و مقدار تدارکات و خدمات مورد نیاز قربانیان، نیازمند بسیج فوری و اقدام ذینفعان متعدد است. تمرکز عملیات‌های امداد بحران بر طراحی حمل و نقل مواد کمکهای اولیه، غذا، تجهیزات و پرسنل نجات از نقاط عرضه به تعداد زیادی از گره‌های مقصد که در سراسر ناحیه بحران از نظر جغرافیایی پراکنده شده‌اند و تخلیه و انتقال سریع افراد آسیب دیده از بحران به مراکز پزشکی و پناهگاه‌های امن می‌باشد. لذا از مسائل مهم و کارآمد در حمل و نقل بشردوستانه، مساله مسیریابی وسیله نقلیه امدادی است. در این مقاله، مساله مکان‌یابی تسهیلات فازی متراکم با ظرفیت چند سطحی در عملیات نجات مبتنی بر پهپاد مورد مطالعه قرار می‌گیرد. هدف این مساله تعیین بهترین مکان‌ها برای راه‌اندازی و سوخت‌گیری جایگاه‌ها به‌گونه‌ای است که زمان انتظار حادثه دیدگان برای دریافت امداد مورد نیاز از یک آستانه مشخص فراتر نرود. به دلیل ماهیت غیر قطعی بحران در مدل پیشنهادی تقاضا فازی در نظر گرفته شده است سپس این مدل فازی با استفاده از روش خیمنز به مدل قطعی تبدیل شده است. در نهایت مدل ریاضی پیشنهادی با استفاده از الگوریتم NSGA-II حل و نتایج ارائه گردید. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - مدل ساختاری از نقش میانجی ارزش ادراک شده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان(مورد مطالعه: بانک ملت)
      حمیدرضا نعمتی سید هادی سید فضلی
      شماره 36 , دوره 14 , زمستان 1402
      چشم‌انداز خدمات مالی در جهان به‌سرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانک‌ها به این نکته پی برده‌اند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا می‌تواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانک‌ها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراک‌شده در رابطه میان اعتماد الک چکیده کامل
      چشم‌انداز خدمات مالی در جهان به‌سرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانک‌ها به این نکته پی برده‌اند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا می‌تواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانک‌ها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراک‌شده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان بانک ملت می‌باشد. روش تحقیق به لحاظ ماهیت و هدف از نوع پیمایشی-کاربردی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان استفاده‌کننده از خدمات الکترونیک بانک ملت در استان تهران هستند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب گردید. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های معتبر استفاده گردید. روایی پرسشنامه‌ها توسط خبرگان امر و پایایی آن‌ها نیز از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ تائید گردید. جهت تائید نوع روش آماری از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده گردید. به‌منظور تحلیل داده‌ها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار آماری Lisrel و نیز نرم‌افزار آماریSpss استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که میان اعتماد الکترونیکی مشتریان و همچنین کیفیت خدمات الکترونیکی، باارزش ادراک‌شده و قصد خرید مجدد آن‌ها و نیز میان ارزش ادراک‌شده مشتریان با قصد خرید مجدد آن‌ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. پرونده مقاله
    مقالات در انتظار انتشار

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - ارائه مدل رفتار مصرف کننده در ایجاد دلبستگی به برند با تاکید بر مولفه بسته‌بندی: یک مطالعه کیفی در شرکت‌های صنایع غذایی
      مازیار قاسم زاده سنگرودی کریم حمدی شادان وهاب زاده منشی
      این مطالعه با هدف ارائه مدل رفتار مصرف‌کننده در ایجاد دلبستگی به برند با تاکید بر مولفه بسته‌بندی: یک مطالعه کیفی در شرکت‌های صنایع غذایی انجام شده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی- توسعه‌ای و از لحاظ روش جمع‌آوری داده‌ها روش تحقیق کیفی است. برای انتخ چکیده کامل
      این مطالعه با هدف ارائه مدل رفتار مصرف‌کننده در ایجاد دلبستگی به برند با تاکید بر مولفه بسته‌بندی: یک مطالعه کیفی در شرکت‌های صنایع غذایی انجام شده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی- توسعه‌ای و از لحاظ روش جمع‌آوری داده‌ها روش تحقیق کیفی است. برای انتخاب جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش، و ایجاد مولفه های مدل نهایی الگو، پژوهشگر تلاش دارد تا با مصاحبه با خبرگان و مدیران و کارشناسان ارشد حوزه شرکت‌های صنایع غذایی است که با 12 نفر خبره حجم نمونه بر اساس رسیدن به اشباع نظری با 12 مصاحبه‌ تعیین شد. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها در بخش میدانی شامل مصاحبه نیمه‌ساختاریافته است. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مضمون کیفی و نرم افزار مکس.کیو.دی.ای استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل کیفی سه دسته از مقوله‌های فراگیر شامل بسته‌بندی، دلبستگی به برند و رفتار مصرف‌کننده بعنوان مولفه‌های اصلی شناسایی شدند. بسته‌بندی شامل عوامل ارتباطی، عوامل لجستیکی، عوامل اقتصادی، عوامل زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی، شناسایی شدند. در رابطه با دلسبتگی به برند، وفاداری به برند، آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده و تداعی‌های برند شناسایی شدند. نهایتادر رابطه با رفتار مصرف‌کننده عوامل شخصی، فرهنگی، روانشناختی (انگیزشی) و آمیخته بازاریابی شناسایی شدند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - تاثیرآموزش های مهارتی کوتاه مدت بر شایستگی‌های رفتاری مربیان مهد کودک در شهرستان مینودشت
      مهدی جعفریان
      این تحقیق در راستای بررسی تاثیر آموزش های مهارتی کوتاه مدت بر شایستگی‌های رفتاری مربیان مهد کودک در شهرستان مینودشت انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی ا چکیده کامل
      این تحقیق در راستای بررسی تاثیر آموزش های مهارتی کوتاه مدت بر شایستگی‌های رفتاری مربیان مهد کودک در شهرستان مینودشت انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مربیان مهد کودک شرکت کننده در دوره های آموزش های مهارتی کوتاه مدت شهر شهرستان مینودشت در سال 1401 می باشند که تعداد مربیان آموزش دیده حدود 132 نفر بوده است. به علت محدود بودن جامعه آماری، برای حجم نمونه از تمام شماری استفاده شده و سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در سه بعد و 21 گویه براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت، و گویه های مستخرجه مورد پرسش قرار گرفته اند. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون ناپارامتری همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت، آموزش های مهارتی کوتاه مدت بر شایستگی‌های رفتاری مربیان مهد کودک در شهرستان مینودشت اثر مثبت و معنی داری دارد. پرونده مقاله

    ابر واژگان

  • صاحب امتیاز
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
    مدير مسئول
    دکتر مجتبی معظمی (گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
    سردبیر
    دکتر اسماعیل کاوسی (گروه مدیریت فرهنگی ، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
    مدیر داخلی
    دکتر بابک رضایی (گروه مدیریت دولتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
    هیئت تحریریه
    نیلوفر شامرادی (گروه مدیریت آموزشی دانشکده علوم انسانی تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی تهران ایران) حسین سمنانی (گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران) محمدحسن پرداختچی (گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران) فریبرز درتاج (گروه روان شناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.) غلامرضا طالقانی (گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران) اسماعیل کاوسی (گروه مدیریت فرهنگی ، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران) یوسف محمدی مقدم (دانشگاه انتظامی امین، تهران ایران) زهرا علیپور درویش (گروه مدیریت دولتی - مدیریت منابع، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران) کامران محمدخانی (گروه مدیریت، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران) سعید صحت (گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران) محمد حقیقی (گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران) محمود ابوالقاسمی (گروه رهبری و توسعه آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران)
    شاپا: 2008-9775
    شاپای الکترونیکی:2783-4565

    دوره انتشار: فصلنامه
    پست الکترونیک
    behavioral.studiess@gmail.com
    نشانی
    تهران -بزرگراه شهید بابایی (غرب به شرق)- خروجی حکیمیه- خیابان شهید صدوقی- بلوار شهید عباسپور- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال. دانشکده مدیریت. طبقه دوم. بال شرقیکدپستی:۱۶۵۱۱۵۳۳۱۱شماره تماس: 02177009801دورنگار:02177009848ایمیل نشریه:jbsm@iau-tnb.ac.ir behavioral.studiess@gmail.com  
    تلفن

    جستجو

    بانک ها و نمایه ها

    آمار مقالات

    تعداد دوره‌ها 14
    تعداد شماره ها 37
    مقالات چاپ شده 250
    تعداد نویسندگان 938
    تعداد مشاهده مقاله 15149
    تعداد دانلود مقاله 4453
    تعداد مقالات ارسال شده 657
    تعداد مقالات رد شده 191
    تعداد مقالات پذیرفته شده 442
    درصد پذیرش 65 %
    زمان پذیرش(روز) 90
    تعداد داوران 23
    آخرین به روزرسانی 28/02/1403